Για 8η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκαν την Δευτέρα 03 Ιουλίου στο Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής από την BOUSSIAS Εvents τα Education Leaders Awards 2023, με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις εκπαιδευτικές μονάδες και δραστηριότητες που ξεχώρισαν, με σκοπό την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής εμπειρίας, τόσο για τους διδασκόμενους, όσο και για τους διδάσκοντες στη νέα ψηφιακή εποχή.

Περισσότερα από 200 υψηλόβαθμα στελέχη της εκπαίδευσης, εκπρόσωποι Φορέων, Πανεπιστημίων, Επαγγελματίες καθώς και εκπρόσωποι Τύπου, βρέθηκαν στην Τελετή Απονομής, επικροτώντας την καινοτομία και την ποιότητα των βραβευμένων υποψηφιοτήτων των εκπαιδευτικών μονάδων και των ίδιων των εκπαιδευτικών στην χώρα μας.

Μεταξύ των διακεκριμένων υποψηφίων, ελάχιστα στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, το Εργαστήριο Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας του Α.Π.Θ διακρίθηκε με Χρυσό Βραβείο για τις πρωτότυπες, καινοτομικές εμπειρίες Ιατρικής Εκπαίδευσης στην ενότητα "Καινοτομία στη Διδασκαλία".

Η υιοθέτηση των τεχνολογικών εξελίξεων στο εκπαιδευτικό πλαίσιο επιτρέπει ένα πιο βιωματικό μαθησιακό περιβάλλον με τα εκπαιδευτικά Δωμάτια διαφυγής που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών ερευνητικών έργων Escape4Health & Cluedup Erasmus+ αλλά και με τα Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα που αναπτύχθηκαν υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη της Ειδικής Μονάδας Βιοϊατρικής Έρευνας & Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης να αποτελούν παράδειγμα της ενσωμάτωσης πρακτικών ψηφιακής καινοτομίας στην εκμάθηση της ιατρικής αλλά και δείγμα της εξωστρέφειας της Ιατρικής ΑΠΘ, σηματοδοτώντας την έναρξη μίας νέας εποχής που καλωσορίζει την ψηφιακή διακυβέρνηση στην εκπαίδευση.

Το Tμήμα Ιατρικής, της Σχολής Επιστημών Υγείας του Α.Π.Θ παραμένει στην πρώτη γραμμή των μετασχηματιστικών πρακτικών έχοντας επιδείξει ακλόνητη αφοσίωση στην αριστεία, προωθεί την εξέλιξη νέων εκπαιδευτικών μεθόδων καλλιεργώντας παράλληλα μια κουλτούρα προόδου που πλέον εφαρμόζεται στο σύνολο της εκπαιδευτικής του δραστηριότητας.

"Η αναγνώριση του σημαίνοντα ρόλου της ψηφιακής καινοτομίας στην ιατρική εκπαίδευση συμβολίζει ένα θεμελιώδες βήμα προς την εδραίωση της ψηφιακής διακυβέρνησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αγκαλιάζοντας ανεπιφύλακτα τις τεχνολογικές εξελίξεις και ενσωματώνοντάς τες απρόσκοπτα στο εκπαιδευτικό πλαίσιο μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πιο ελκυστικό και διαδραστικό μαθησιακό περιβάλλον. Μέσω της αξιοποίησης ισχυρών ψηφιακών εργαλείων, διαμορφώνουμε εκ νέου την εκπαιδευτική διαδικασία, εμπλουτίζοντάς της με καινοτόμες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, ψηφιακές τεχνολογίες και τεχνολογίες εμβύθισης". - Καθηγητής, Panagiotis Bamidis, Διευθυντής Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής Ψηφιακής Καινοτομίας, Μέλος Επιστημονικού Συμβουλίου ΕΜΒΙΕΕ και Συντονιστής της Υπομονάδας Καινοτομίας στην Ιατρική Εκπαίδευση (MEIRU).

«Οι μεγάλες αλλαγές του 21ου αιώνα απαιτούν μια σειρά μεταρρυθμίσεων σε πολλούς τομείς αλλά κυρίως στα εκπαιδευτικά συστήματα. Το δημογραφικό πρόβλημα, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η κλιματική κρίση, έχουν επιπτώσεις στην οικονομία και στη κοινωνία. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, των γονέων και όσων ασχολούνται με την εκπαίδευση ήταν και είναι εξαιρετικά κρίσιμος, αλλά τώρα απαιτεί τεράστιες αλλαγές και κυρίως κοινωνική επένδυση, δημιουργία, φαντασία, αντίληψη της νέας εποχής.».- Άννα Διαμαντοπούλου, Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής των Education Leaders Awards 23, Πρόεδρος του Δικτύου – Πρόεδρος της Επιτροπής της ΕΕ για το μέλλον του κοινωνικού κράτους – πρ. Επίτροπος ΕΕ – πρ. Υπουργός.

Συνολικά, διακρίθηκαν 57 εκπαιδευτικές μονάδες και εκπαιδευτικοί στον Δημόσιο Εκπαιδευτικό Φορέα και 40 εκπαιδευτικές μονάδες, εκπαιδευτικοί και εταιρίες-επιχειρήσεις στον Ιδιωτικό Εκπαιδευτικό Φορέα από ένα ευρύ φάσμα υποψηφιοτήτων πάνω σε όλες τις κατηγορίες των βραβείων.

Το βραβείο του ΑΠΘ παρέλαβαν από την κα Διαμαντοπούλου οι επιστημονικοί συνεργάτες του Εργαστηρίου Ιατρικής Φυσικής και Ψηφιακής Καινοτομίας, κα Μαρία Νικολαΐδου και κα Ιωαννα Δρατσιου!